Het Euro Space Center, dat al bijna 30 jaar de deuren opent voor het publiek, is een echt succes met meer dan 50.000 bezoekers en 35.000 stagedagen per jaar.

Om zich verder te ontwikkelen en zich op internationaal niveau te profileren als referentiecentrum op het gebied van toeristische aantrekkingskracht en bewustmaking rond de ruimte en aanverwante wetenschappen heeft het bedrijf zichzelf een serieuze facelift cadeau gedaan.

image_slider

  • 2
  • 5

In de voetsporen van het nieuwe scenografische traject en de verwezenlijking ervan...

Het bezoek is opgebouwd rond een typische dag van een ruimtevaarder.

Bij aankomst wordt de bezoeker ontvangen in de 'HUBB.' Daar bevinden zich het onthaal, de loketten, de vestiaires, de winkel en de cafetaria maar ook een bufferzone om de bezoeker direct in het lichaam van de ruimtevaarder onder te dompelen... en zijn fysieke en psychologische capaciteiten uit te testen. De toon is gezet!

De bezoeker wordt vervolgens naar de hal met experimenten geleid om er attracties naar keuze uit te proberen. 

Op het programma...

Op enkele stappen van de hoofdingang kunnen ruimtevaarders in de dop op een didactisch scherm van 11 meter lang, het "Magic Board,' meer te weten komen over de lancering van een raket, de 'big bang' of kunnen ze hun kennis testen via een quiz over de ruimte.

Landen in een dorp op Mars waar we de geheimen van de rode planeet ontdekken. De kers op de taart: er worden kleine wagentjes ter beschikking gesteld om te besturen op een meer dan levensecht oppervlak.

Een animatie om gewichtloosheid en een vrije val met een simulator te ervaren.

En last but not least: een enorme centrifuge waarin u de gewaarwordingen van het opstijgen in een raket kan ervaren.

10

Ontdek de bezoekerservaring in beelden!

4

Vous devez accepter les cookies fonctionnels pour lancer cette vidéo. Changer les paramètres

Onze rol in dit project

Onze taak bestond erin om alle betrokkenen bij het scenografisch project op elkaar af te stemmen.

Ons technisch studiekantoor heeft een haalbaarheidsonderzoek voor het scenografisch project uitgevoerd en heeft de nodige verbeteringen voor een goede verwezenlijking voorgesteld, in lijn met de esthetische verwachtingen en het budget.

Wij hebben vervolgens de verschillende specialisten geselecteerd en van de productie tot de installatie ter plaatse de talrijke betrokkenen en vakmannen van het project (audiovisueel, multimediamateriaal, computergraphics, verlichting, domotica,...) gecoördineerd.

11

Vervolgens werden de meubels in onze werkplaatsen gemaakt. 

We beschikten over een gerenoveerd gebouw waarvan de oude scenografische elementen verwijderd waren voor de installatie van de tentoonstelling.

Buiten de cafetaria en de plafonds werden de hele inrichting en alle installaties door onze teams verwezenlijkt.

Wij bedanken alle betrokken van harte voor hun samenwerking en knowhow. We hebben dit ongelooflijke project met veel plezier verwezenlijkt, een project dat op een dag ontsproten is in het hoofd van een scenograaf die ervan droomde om sterren te voorschijn te toveren in de ogen van kinderen... en hun (groot)ouders.

Meer informatie vindt u op www.eurospacecenter.be